СТРАТЕГІЯ ПІДПРИЄМСТВА ЗА ПОРТЕРОМ. Володимир Постовий
Кожен керівник, управлінець, менеджер повинен постійно самовдосконалюватись, вивчати нове в бізнес-літературі. Звідти черпаються нові методи роботи, систематизується те, що здавалось би давно використовується, але не знайшло власної "полички" у системі.
Не можу не погодитись з американським ученим, володарем семи почесних докторських ступенів, фахівцем в галузі економічної конкуренції Майклом Юджином Портером, який говорить, що стратегія підприємства - це не інвестиції, не маркетинг, не менеджмент, хоча б здавалось, що це найважливіше.
Перше питання побудови стратегії, за Портером, – це визначитись з відповіддю на запитання : «Що не потрібно робити?». І це правильно, бо можна закупити дороговартісне обладнання та всі потужності і ресурси спрямувати не туди. От тоді підприємство рухатиметься у хибному напрямі.
Ще кілька років тому була і в нас спокуса влитись в нові виклики ринку тонко сепарованих продуктів. Багато хто пішов цим шляхом, витративши мільйони, а виявилось, що цей шлях був невірним.
У 1995 році було перегорнуто сторінку "совкової планової економіки" і перед нами відкрився новий світ – світ ринкової економіки з новими викликами, поняттями, іншими механізмами. Почали говорити про «ефективного власника». А Україна виявилась до цього не готовою. В першу чергу виявились не затребуваними в нових реаліях заводи – гіганти оборонного комплексу.
Здавалось би, дуже просто їх було перевести на випуск мікрохвильових пічок, пральних машин, але в житті виявилось це нереальним.
Задекларований напрямок «конверсії», (переорієнтація оборонної індустрії на виробництво цивільної продукції) не виправдав себе. Ситуація була в 90-х настільки складна, що звинувачувати когось безглуздо. Стався глобальний зсув, розпався Союз, зникла ціла система.
Лише у 2000-х роках будівельна галузь почала оговтуватись, з’явились нові напрямки – будівельної хімії, газо-бетону, але на реструктуризацію, формування нового ринку – потрібен час. Нам, хоч і шляхом боротьби, важких зусиль, вдалось знайти своє місце в нових процесах.
На сьогодні Кам'янець-Подільське АТ "ГІПСОВИК" видобуває і переробляє у готовий продукт надра. Це вапняк, гіпс, доломіт. Наша продукція потрібна у багатьох галузях: від будівельної до харчової. Ми змогли пережити найважчі часи, адже вік заводу - майже сто років.
Наразі, нами налагоджено виробництво такої необхідного у будівництві доріг продукту, як Мінеральний порошок.
Отже, питання "Що не потрібно робити?", - ставимо собі щодня. Але й для нового відкриті.
Володимир Постовий - Голова Правління Кам'янець-Подільсьського АТ "ГІПСОВИК"
Коментарі
Дописати коментар