Аналіз основних законодавчих змін проти поширення коронавірусної хвороби

Основні зміни до законодавства, спрямовані на запобігання поширенню коронавірусу Зібрали для вас інформацію про основні зміни до законодавства, спрямовані на запобігання поширенню коронавірусної хвороби в частині відносин роботодавець-працівник. Та інших полегшень для бізнесу. Відповідно до прийнятих змін Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)»: 1) В частині врегулювання трудових відносин з працівниками – Роботодавець може доручити працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, за його згодою відпустку. При цьому, йдеться про право реалізувати своє право як на щорічну основну або додаткову відпустки, так і відпустки без збереження заробітної плати, яка надається за бажанням працівника на час дії карантину, оголошеного відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Така норма є додатковою підставою для перебування працівника у відпустці без збереження заробітної плати. Доручення працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, оформлюється відповідним наказом (розпорядженням) керівника. При цьому, відповідно до Закону згода працівника не вимагається. – Роботодавець може змінювати режими роботи підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів. Зазначене реалізується також відповідним локальним актом роботодавця. 2) В частині інших полегшень для бізнесу – З дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. – Встановлюється мораторій на проведення контролюючими органами планових перевірок. При цьому, контролюючі органи продовжують здійснювати позапланові перевірки за наявності наступних підстав: – подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; – виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. – перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); – звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності); – неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; – доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; – настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. Звертаємо увагу на те, що контролюючі органи при здійсненні як планових, так і позапланових перевірок зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів. Відсутність уніфікованих форм актів є підставою для законного не допуску контролерів до проведення перевірок. З актуальною інформацією щодо наявності уніфікованих форм актів просимо ознайомлюватись за посиланням.

Источник: http://fru.ua/ua/events/fru-events/osnovni-zminy-do-zakonodavstva-spriamovani-na-zapobihannia-poshyrenniu-koronavirusu?fbclid=IwAR2wcTDEukyaLn89ydCNrBbd6570qkNq1oOWDBjFsQbs4adbPGdY8xUdDWg
1) В частині врегулювання трудових відносин з працівниками – Роботодавець може доручити працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, за його згодою відпустку. При цьому, йдеться про право реалізувати своє право як на щорічну основну або додаткову відпустки, так і відпустки без збереження заробітної плати, яка надається за бажанням працівника на час дії карантину, оголошеного відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Така норма є додатковою підставою для перебування працівника у відпустці без збереження заробітної плати. Доручення працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, оформлюється відповідним наказом (розпорядженням) керівника. При цьому, відповідно до Закону згода працівника не вимагається. – Роботодавець може змінювати режими роботи підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів. Зазначене реалізується також відповідним локальним актом роботодавця. 2) В частині інших полегшень для бізнесу – З дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. – Встановлюється мораторій на проведення контролюючими органами планових перевірок. При цьому, контролюючі органи продовжують здійснювати позапланові перевірки за наявності наступних підстав: – подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; – виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. – перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); – звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності); – неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; – доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; – настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. Звертаємо увагу на те, що контролюючі органи при здійсненні як планових, так і позапланових перевірок зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів. Відсутність уніфікованих форм актів є підставою для законного не допуску контролерів до проведення перевірок. З актуальною інформацією щодо наявності уніфікованих форм актів просимо ознайомлюватись за посиланням.

Источник: http://fru.ua/ua/events/fru-events/osnovni-zminy-do-zakonodavstva-spriamovani-na-zapobihannia-poshyrenniu-koronavirusu?fbclid=IwAR2wcTDEukyaLn89ydCNrBbd6570qkNq1oOWDBjFsQbs4adbPGdY8xUdDWg
1) В частині врегулювання трудових відносин з працівниками – Роботодавець може доручити працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, за його згодою відпустку. При цьому, йдеться про право реалізувати своє право як на щорічну основну або додаткову відпустки, так і відпустки без збереження заробітної плати, яка надається за бажанням працівника на час дії карантину, оголошеного відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Така норма є додатковою підставою для перебування працівника у відпустці без збереження заробітної плати. Доручення працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, оформлюється відповідним наказом (розпорядженням) керівника. При цьому, відповідно до Закону згода працівника не вимагається. – Роботодавець може змінювати режими роботи підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів. Зазначене реалізується також відповідним локальним актом роботодавця. 2) В частині інших полегшень для бізнесу – З дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. – Встановлюється мораторій на проведення контролюючими органами планових перевірок. При цьому, контролюючі органи продовжують здійснювати позапланові перевірки за наявності наступних підстав: – подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; – виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. – перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); – звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності); – неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; – доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави; – настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. Звертаємо увагу на те, що контролюючі органи при здійсненні як планових, так і позапланових перевірок зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів. Відсутність уніфікованих форм актів є підставою для законного не допуску контролерів до проведення перевірок. З актуальною інформацією щодо наявності уніфікованих форм актів просимо ознайомлюватись за посиланням.

Источник: http://fru.ua/ua/events/fru-events/osnovni-zminy-do-zakonodavstva-spriamovani-na-zapobihannia-poshyrenniu-koronavirusu?fbclid=IwAR2wcTDEukyaLn89ydCNrBbd6570qkNq1oOWDBjFsQbs4adbPGdY8xUdDWg

 

Основні зміни до законодавства, спрямовані на запобігання поширенню коронавірусу Зібрали для вас інформацію про основні зміни до законодавства, спрямовані на запобігання поширенню коронавірусної хвороби в частині відносин роботодавець-працівник. Та інших полегшень для бізнесу. Відповідно до прийнятих змін Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)»: 1) В частині врегулювання трудових відносин з працівниками

Источник: http://fru.ua/ua/events/fru-events/osnovni-zminy-do-zakonodavstva-spriamovani-na-zapobihannia-poshyrenniu-koronavirusu?fbclid=IwAR2wcTDEukyaLn89ydCNrBbd6570qkNq1oOWDBjFsQbs4adbPGdY8xUdDWg


В частині врегулювання трудових відносин з працівниками:

‼️МОЗ інформує. https://www.facebook.com/moz.ukr

 1) Роботодавець може доручити працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, за його згодою відпустку. При цьому, йдеться про право реалізувати своє право як на щорічну основну або додаткову відпустки, так і відпустки без збереження заробітної плати, яка надається за бажанням працівника на час дії карантину, оголошеного відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб». Така норма є додатковою підставою для перебування працівника у відпустці без збереження заробітної плати. Доручення працівникові виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, оформлюється відповідним наказом (розпорядженням) керівника. При цьому, відповідно до Закону згода працівника не вимагається. 

2) Роботодавець може змінювати режими роботи підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів. Зазначене реалізується також відповідним локальним актом роботодавця. 

‼️Дивитись: Коронавірус - як вберегтися … Міністерство охорони здоров'я України 


 В частині інших полегшень для бізнесу: 
✔️ З дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення. 
✔️ Встановлюється мораторій на проведення контролюючими органами планових перевірок. При цьому, контролюючі органи продовжують здійснювати позапланові перевірки за наявності наступних підстав: 
✔️подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням; 
✔️виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб'єктом господарювання у документі обов'язкової звітності, крім випадків, коли суб'єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. 
✔️перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю); 

✔️звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров'ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності); 
✔️неподання суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів; 
✔️ доручення Прем'єр-міністра України про перевірку суб'єктів господарювання у відповідній сфері у зв'язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров'я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;
✔️ настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання. Звертаємо увагу на те, що контролюючі органи при здійсненні як планових, так і позапланових перевірок зобов'язані використовувати виключно уніфіковані форми актів.
 Відсутність уніфікованих форм актів є підставою для законного не допуску контролерів до проведення перевірок. З актуальною інформацією щодо наявності уніфікованих форм актів просимо ознайомлюватись за посиланням."

Джерело: http://fru.ua/ua/events/fru-events/osnovni-zminy-do-zakonodavstva-spriamovani-na-zapobihannia-poshyrenniu-koronavirusu?fbclid=IwAR2wcTDEukyaLn89ydCNrBbd6570qkNq1oOWDBjFsQbs4adbPGdY8xUdDWg
Активне гіперпосилання на статтю додано.

Інформація з офіційного порталу ВРУ

17 березня 2020 року ВРУ ухвалила   Закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)"

Джерело: https://rada.gov.ua/news/Novyny/191055.html

Законом передбачено створення правового підґрунтя для оперативного здійснення державою комплексу невідкладних заходів для попередження та лікування коронавірусної хвороби (COVID-19), зокрема:

✔️проведення закупівлі товарів, робіт та послуг необхідних для цієї мети без застосування процедур, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»;


✔️стовідсоткову попередню оплату за такі товари, роботи та послуги;

звільнення від сплати ввізного мита та ПДВ лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, призначених для запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19);


✔️контроль з боку Кабінету Міністрів України за цінами на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари.

Такі норми будуть мати тимчасовий характер.


Згідно із Законом, запроваджується комплекс правових норм, спрямованих на захист прав фізичних та юридичних осіб під час карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), а саме:


✔️можливість роботи вдома для працівників, державних службовців та службовців органів місцевого самоврядування та надання за їх згодою відпустки;

✔️надання права власникам змінюватися режими роботи органів, закладів, підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб з обов’язковим інформуванням населення про це через веб-сайти та інші комунікаційні засоби;

✔️заборона на скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (на період карантину та на 30 днів після його відміни);

✔️заборона на притягнення до адміністративної відповідальності іноземців та осіб без громадянства, які не змогли виїхати за межі України або не змогли звернутися до територіальних органів/підрозділів Державної міграційної служби України із заявою про продовження строку перебування на території України, у зв’язку із введенням карантинних заходів;

✔️віднесення юридичного факту введення карантину до форс-мажорних обставин;

✔️продовження строків отримання та надання адміністративних та інших послуг;

низка заходів, спрямована на захист прав та інтересів внутрішньо переміщених осіб, недопущення припинення надання житлових субсидій, реєстрації безробітних тощо;

заборона на проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.


✔️Законом  доручено Уряду у тижневий термін встановити додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19) у розмірі до 200 відсотків заробітної плати на період здійснення заходів щодо запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), до завершення виконання цих заходів, а також доплат окремим категоріям працівників, які забезпечують основні сфери життєдіяльності.

✔️Законом встановлено адміністративну відповідальність за самовільне залишення місця обсервації (карантину) особою, яка може бути інфікована коронавірусною хворобою COVID-19, а також підвищено кримінальну відповідальність за порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням, а також встановлено адміністративну відповідальність за неоприлюднення інформації про проведені відповідно до цього закону публічні закупівлі.

Проект Закону зареєстровано за №3219.





ПРОЄКТ
вноситься народними депутатами України
Радуцький М.Б.
Сюмар В.П.
Королевська Н.Ю.
Білозір Л.М.
Вельможний С.А.
Перебийніс М.В.
Дубнов А.В.
Железняк Я.І.
Дубіль В.О.




ЗАКОН УКРАЇНИ
про внесення змін до деяких законодавчих актів України,
спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)

Верховна Рада України постановляє:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Кодексі України про адміністративні правопорушення (Відомості Верховної Ради УРСР, 1984 р., додаток до № 51, ст. 1122):
1) доповнити статтею 443 такого змісту:
«Стаття 443. Порушення правил щодо карантину людей
Порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними захворюваннями,
- тягне за собою накладення штрафу на громадян від однієї до двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, на посадових осіб - у розмірі від двох до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян»;
2) абзац перший частини першої статті 16414 викласти в  такій редакції:
«Здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування визначених законодавством процедур закупівель; оцінка пропозицій конкурсних торгів (кваліфікаційних пропозицій), тендерних пропозицій не за критеріями та методикою оцінки для визначення найкращої пропозиції конкурсних торгів (кваліфікаційної пропозиції), тендерної пропозиції, що міститься в документації конкурсних торгів (кваліфікаційній документації), тендерній документації; укладення з учасником, який став переможцем торгів, договору про закупівлю за цінами і обсягами, що не відповідають вимогам документації конкурсних торгів (кваліфікаційної документації), тендерної документації; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі відповідно до вимог законодавства; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)»; ненадання інформації, документів та матеріалів у випадках, передбачених законом, -»
3) у частині першій статті 221 після цифри «441» доповнити цифрою «443»;
4) у статті 255:
абзац другий підпункту першого після цифри «441» доповнити цифрою «443»;
у абзаці четвертому підпункту першого слова та цифри «статті 45, 46, 462» замінити словами: «стаття 443, 45, 46, 462»;
у абзаці п’ятнадцятому підпункту першого слова та цифри «статті 421422, 18822» замінити словами: «статті 421422443, 18822»;
у абзаці першому підпункту другого слова та цифри «статті 962103110321033104» замінити словами та цифрами «статті 443, 962, 1031, 1032, 1033, 104».
2. Статтю 325 Кримінального кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 25-26, ст. 131) викласти в такій редакції:
«Стаття 325. Порушення санітарних правил і норм щодо запобігання інфекційним захворюванням та масовим отруєнням
1. Порушення правил та норм, встановлених з метою запобігання епідемічним та іншим інфекційним захворюванням, а також масовим неінфекційним захворюванням (отруєнням) і боротьби з ними, якщо такі дії спричинили або завідомо могли спричинити поширення цих захворювань, -
карається штрафом від тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.
2. Ті самі діяння, якщо вони спричинили загибель людей чи інші тяжкі наслідки, -
караються позбавленням волі на строк від п'яти до восьми років».
3. Підрозділ 2 Розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112) доповнити пунктом 71  такого змісту:
«71. Тимчасово, для здійснення заходів щодо запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19) звільняються від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України лікарських засобів, медичних виробів та/або медичного обладнання, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України».
4. Розділ XXІ «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2012, № 44-45, № 46-47, № 48, ст.552) доповнити пунктом 96 такого змісту:
«96. Тимчасово, для здійснення заходів щодо запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19):
звільняються від сплати ввізного мита лікарські засоби, медичні вироби та/або медичне обладнання, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), перелік яких визначено Кабінетом Міністрів України;
митне оформлення товарів, зазначених в абзаці другому цього пункту, здійснюється першочергово;
на товари, зазначені в абзаці другому цього пункту, допускається подання попередньої або тимчасової декларації за правилами, встановленими цим Кодексом;
плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них, щодо товарів, зазначених в абзаці другому цього пункту, не справляється».
5. У частині другій статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1998, № 13, ст.52) після слів «введення комендантської години,» доповнити словами «карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України,».
6. Доповнити розділ IX «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради України, 2016 р.,    № 9, ст. 89 із наступними змінами) пунктом 21 такого змісту:
«21.Установити, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID – 19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України.
За результатами такої закупівлі в електронній системі закупівлі замовник оприлюднює звіт про укладені договори, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору відповідно до статті 10 Закону.
У разі недотримання вимог щодо публікації такого звіту винні особи притягаються до відповідальності відповідно до закону».
7. Розділ X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» (Відомості Верховної Ради України, 2019 р.,     № 45, ст. 289):
1) доповнити пунктом 31 такого змісту:
«31. Установити, що дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є товари, роботи чи послуги, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID – 19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України.
За результатами такої закупівлі в електронній системі закупівлі замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору про закупівлю відповідно до статті 10 Закону.
У разі недотримання вимог щодо публікації такого звіту винні особи притягаються до відповідальності відповідно до закону»;
2) абзац дванадцятий підпункту першого пункту 7 викласти в такій редакції:
«Порушення порядку визначення предмета закупівлі; несвоєчасне надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації; тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону; розмір забезпечення тендерної пропозиції, встановлений у тендерній документації, перевищує межі, визначені законом; неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі; неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі, що здійснюються відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)»; ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом; порушення строків розгляду тендерної пропозиції -»
8. Прикінцеві положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від 14 листопада 2019 року № 294-IX (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2020, № 5, ст.31) доповнити частиною дванадцятою такого змісту: 
«12) Установити, що розпорядники (одержувачі) бюджетних коштів (крім закордонних дипломатичних установ) у договорах про закупівлю товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти можуть передбачати сто відсоткову попередню оплату товарів, робіт чи послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19). Перелік таких товарів, робіт чи послуг затверджується Кабінетом Міністрів України».
9. Статтю 84 Кодексу законів про працю України (Відомості Верховної Ради УРСР, 1971 р., додаток до № 50, ст. 375) доповнити новою частиною такого змісту:
«У разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», термін перебування у відпустці без збереження заробітної не включається у загальний строк, встановлений частиною другою цієї статті».
10. Статтю 26 Закону України «Про відпустки» (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1997, № 2, ст. 4) доповнити новою частиною такого змісту:
«У разі встановлення Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», термін перебування у відпустці без збереження заробітної не включається у загальний строк, встановлений частиною першою цієї статті».
11. Розділ ХІІІ Прикінцеві положення Закону України «Про запобігання корупції» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 49, ст.2056) після пункту 2 доповнити новим пунктом 21 такого змісту:
«21. Встановити, що декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, які відповідно до статті 45 цього Закону подаються за минулий рік до 1 квітня, у 2020 році суб’єкти декларування подають до 1 червня/
Суб’єкти декларування, які у період до 1 червня 2020 року не мали можливості подати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбачену абзацом першим частини другої статті 45 цього Закону, або повідомлення про суттєві зміни у майновому стані відповідно до статті 52 Закону у зв’язку із встановленням на території їх проживання карантинно-обмежувальних заходів, звільняються від відповідальності за несвоєчасне подання такої декларації чи повідомлення у зазначений період».

ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з дня опублікування, крім пунктів 3, 4, 8 розділу І, які набирають чинності з дня опублікування і діють протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону, пункту 6, який набирає чинності з дня опублікування і діє до 18 квітня 2020 року та підпункту першого пункту 7, який вводиться в дію з 19 квітня 2020 року і діє протягом трьох місяців з дня опублікування цього Закону.
2. Установити, що на період встановлення карантину або  обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19):
1) роботодавець може доручити працівникові, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, виконувати протягом певного періоду роботу, визначену трудовим договором вдома, а також надавати працівнику, у тому числі державному службовцю, службовцю органу місцевого самоврядування, за його згодою відпустку;
2) власником підприємства, установи, організації або уповноваженим органом може змінюватися режими роботи органів, закладів, підприємств, установ, організацій, зокрема, щодо прийому та обслуговування фізичних та юридичних осіб. Інформація про такі зміни повинна доводитися до відома населення з використанням веб-сайтів та інших комунікаційних засобів;
3) з дня оголошення карантину зупиняється перебіг строків звернення за отриманням адміністративних та інших послуг та строків надання цих послуг, визначених законом. Від дня припинення карантину перебіг цих строків продовжується з урахуванням часу, що минув до його зупинення;
4) забороняється проведення органами державного нагляду (контролю) планових заходів із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
3. На період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), та протягом 30 днів з дня його відміни забороняється:
прийняття рішення про скасування дії довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи на підставі інформації про тривалу відсутність (понад 60 днів) особи за місцем проживання, яка дає обґрунтовані підстави вважати, що внутрішньо переміщена особа повернулася до покинутого місця постійного проживання;
зупинення публічним акціонерним товариством "Державний ощадний банк України" видаткових операцій за поточним рахунком внутрішньо переміщеної особи за відсутності проходження фізичної ідентифікації;
здійснення контролю за проведенням соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам за місцем їх фактичного проживання/перебування;
нарахування та стягнення неустойки (штрафів, пені) за несвоєчасне здійснення платежів за житлово-комунальні послуги;
припинення/зупинення надання житлово-комунальних послуг громадянам України у разі їх неоплати або оплати не в повному обсязі;
примусове виселення із житла та примусове стягнення житла (житлових будинків, частин житлових будинків, квартир, кімнат у квартирах, кімнат, житлових секцій чи блоків у гуртожитках, інших жилих приміщень), що належить на праві приватної власності громадянам України під час примусового виконання рішень судів щодо стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги;
примусове виселення громадян за несвоєчасну оплату житлово-комунальних послуг із жилих приміщень у будинках державного, громадського житлового фонду та житлового фонду соціального призначення.
4. Установити, що до іноземців та осіб без громадянства, які не змогли виїхати за межі України або не змогли звернутися до територіальних органів/підрозділів Державної міграційної служби України із заявою про продовження строку перебування на території України та/або про обмін посвідки на тимчасове/постійне проживання у зв’язку із введенням карантину, не застосовується адміністративна відповідальність за порушення законодавства про правовий статус іноземців та осіб без громадянства, якщо такі порушення настали в період чи внаслідок встановлення карантину. Оформлення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи спеціальний статус особи, у період введення карантину здійснюється за місцем звернення особи.
5. Кабінету Міністрів України забезпечити в межах чинного законодавства контроль за цінами на лікарські засоби, товари медичного призначення та соціально значущі товари.
6. Кабінету Міністрів України протягом тижня з дня набрання чинності цим Законом:
1) встановити:
додаткові доплати до заробітної плати медичним та іншим працівникам, які безпосередньо зайняті на роботах з ліквідації захворювання серед людей на коронавірусну хворобу (COVID-19),  у розмірі до 200 відсотків заробітної плати на період виконання заходів, спрямованих на запобігання виникнення та поширення, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), визначений у рішенні Кабінету Міністрів України про встановлення карантину, до завершення виконання цих заходів;
доплати до заробітної плати окремим категоріям працівників які забезпечують життєдіяльність населення;
2) встановити  перелік відповідних місць розміщення іноземців та осіб без громадянства, яким надано статус біженця, додатковий захист або які перебувають у процедурі отримання цих статусів, а також іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають на території України і відносно яких винесено рішення суду про їх поміщення до пунктів тимчасового перебування іноземців, у разі якщо такі пункти знаходяться в межах території, на якій введено карантин;
3) у дводенний строк з дня набрання чинності цим Законом забезпечити прийняття нормативно-правових актів та подання на розгляд Верховної Ради України законопроектів, необхідних для врегулювання суспільних відносин, пов’язаних із встановленням карантину, у тому числі щодо:
недопущення припинення надання житлових субсидій на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
призначення житлової субсидії на наступний період для всіх без виключення домогосподарств, які отримували житлову субсидію у попередньому періоді, без їх звернення,
розширення кола отримувачів житлових субсидій у зв'язку із встановленням карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19);
реєстрації безробітного з першого дня після подання особою, яка шукає роботу, заяви про надання статусу безробітного, та призначення допомоги по безробіттю з першого дня після реєстрації безробітного;
призупинення обов'язку виконання основного зобов’язання, виконання якого забезпечене іпотекою, та недопущення звернення стягнення на предмет іпотеки на період встановлення карантину або обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19).4) прийняти  нормативно-правові акти,  що випливають із цього Закону.  
7. У дводенний строк розробити та внести на розгляд Верховної Ради України комплексний законопроект щодо економічного та соціального захисту населення на час встановлення карантину, в тому числі з використанням заходів впливу адміністративного та кримінально-правового характеру.



Голова
Верховної Ради України


 __________________________






Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ГІПСУВАННЯ ТА ВАПНУВАННЯ ГРУНТІВ. ВИДИ ЗАСОЛЕННЯ ГРУНТІВ.

ВАПНЯНІ ДОБРИВА ТА ЇХ ПРАВИЛЬНЕ ЗАСТОСУВАННЯ

Кислотність ґрунту та урожай #Gipsovik #Гіпсовик